Πώς επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 71% των αγοραστικών αποφάσεων των καταναλωτών

Μεγάλο μερίδιο των αγορών γίνονται online στις μέρες μας και ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί σημαντικά χάρη στο lockdown. Καθώς ο αριθμός των χρηστών του Διαδικτύου αυξάνεται και οι εταιρείες τεχνολογίας αναπτύσσουν περισσότερους τρόπους για να ενσωματώσουν τον διαδικτυακό κόσμο, οι διαδικτυακές αγορές αναμένεται να αυξηθούν εκθετικά. Πολλές αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών λαμβάνονται διαδικτυακά, εφόσον οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο — στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με το GlobalWebIndex, το 54% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την έρευνα προϊόντων και το 71% είναι πιο πιθανό να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες με βάση τις παραπομπές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι δύσκολο να πει κανείς πόσο ακριβώς επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους πελάτες, όχι μόνο το τι αγοράζουν, αλλά τις καταναλωτικές τους συνήθειες γενικά. Τα κοινωνικά δίκτυα άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο προωθούμε προϊόντα και μας έδωσαν ακόμη και νέους τρόπους διαφήμισης. Ας μιλήσουμε για ορισμένους παράγοντες που επηρεάζουν τους πελάτες στις μέρες μας.

Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών;

Στο παρελθόν οι άνθρωποι μάθαιναν για ένα προϊόν, έβλεπαν μια διαφήμιση στην τηλεόραση πολλές φορές και την επόμενη εβδομάδα μπορεί να πήγαιναν για ψώνια και τελικά να αγόραζαν το προϊόν. Τώρα, αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει λίγα λεπτά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, το 29% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πιο πιθανό να κάνει μια αγορά την ίδια ημέρα χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό σημαίνει ότι μόλις δουν ένα προϊόν, απλώς κάνουν κλικ στον σύνδεσμο και το αγοράζουν: δεν χρειάζεται να περιμένουν πριν πάνε για ψώνια. Επιπλέον, η ίδια έκθεση αναφέρει ότι οι καταναλωτές που επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να ξοδέψουν περισσότερα για αγορές.

Το ταξίδι του πελάτη δεν είναι απλώς μικρότερο, αλλά είναι και πιο περίπλοκο τώρα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κάνει την έρευνα προϊόντων πιο προσιτή στους χρήστες. Για παράδειγμα, εάν ο πελάτης σας δει ένα προϊόν στο Instagram, μπορεί αμέσως να ψάξει στο hashtag για να αναζητήσει άλλες κριτικές και να αποφασίσει εάν θα πρέπει να το αγοράσει ή όχι. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην έρευνα και ελέγχουν περισσότερες πηγές για κριτικές.

Το 62% των πελατών λένε ότι μοιράζονται κακές εμπειρίες πελατών με άλλα άτομα. Επομένως, είναι εξαιρετικά σημαντικό να παρακολουθείτε τη φήμη σας στο διαδίκτυο και να αναζητάτε κριτικές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Να θυμάστε ότι κάθε κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντική.

Η δύναμη των επιρροών στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών

Οι Influencers είναι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έχουν ένα ισχυρό πιστό κοινό που συχνά μοιράζεται τα ίδια ενδιαφέροντα. Οι απόψεις τους φαίνονται φυσικά από μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων, άτομα που τους εμπιστεύονται.

Σύμφωνα με μια μελέτη του Influencer Marketing Hub, σχεδόν το 50% των χρηστών του Twitter έχουν κάνει αγορές ως άμεσο αποτέλεσμα ενός Tweet από έναν influencer.

Οι Micro-Influencers είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στο να πείσουν το κοινό τους, καθώς είναι συνήθως ειδικοί σε κάποιο εξειδικευμένο και συγκεκριμένο θέμα, γεγονός που τους καθιστά φυσική πηγή συστάσεων για αυτό το θέμα. Εάν πουλάτε ένα εξειδικευμένο προϊόν, η εύρεση επηρεαστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη θέση σας — bloggers του Instagram, vloggers, TikTokers ή διαχειριστές ομάδων Facebook — είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσετε το κοινό σας.

Οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης

1. Facebook
Το Facebook παραμένει η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο (με σχεδόν 1,7 δισεκατομμύρια χρήστες).

Το Facebook αντιπροσωπεύει το 50% των συνολικών παραπομπών κοινωνικής δικτύωσης και ένα επιπλέον 64% των συνολικών εσόδων κοινωνικής δικτύωσης, δείχνει το Business Insider.

Το Facebook ήταν υπεύθυνο να επηρεάσει περισσότερο από το 52% των αγορών των καταναλωτών στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης, δείχνει το DigitasLBi Commerce.

Τον τελευταίο καιρό, η εταιρεία προσπαθεί να διορθώσει τη φήμη της εισάγοντας περισσότερο έλεγχο στη διαφήμιση και τη διαχείριση δεδομένων.

2. Instagram
Το Instagram είναι μια καταπληκτική πλατφόρμα για επωνυμίες, καθώς σας δίνει τόσες πολλές ευκαιρίες να επιδείξετε το προϊόν σας: φωτογραφίες, βίντεο, ιστορίες, γκαλερί, φίλτρα και πολλά άλλα. Τώρα διαθέτει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως.

Αυτό που είναι υπέροχο με την πλατφόρμα είναι ότι είναι δημοφιλής σε όλες τις γενιές σε όλες τις χώρες. Το 80% των χρηστών του Instagram ακολουθούν έναν επαγγελματικό λογαριασμό.

Επιπλέον, η ίδια η πλατφόρμα διευκολύνει τις αγορές προσθέτοντας ετικέτες αγορών και επιλογές ολοκλήρωσης αγοράς στις αναρτήσεις. 130 εκατομμύρια λογαριασμοί Instagram πατούν σε μια ανάρτηση αγορών για να μαθαίνουν περισσότερα για τα προϊόντα κάθε μήνα.

3. TikTok
Παρόλο που το TikTok είναι μια σχετικά νέα πλατφόρμα, η ταχεία ανάπτυξή του το κατέστησε σημαντική πηγή αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας για τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Το TikTok έχει πλέον 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και το 41 τοις εκατό αυτών των χρηστών είναι ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών. Επομένως, εάν θέλετε να προσεγγίσετε ένα νεότερο κοινό, το TikTok είναι το κατάλληλο μέρος.

Ο αλγόριθμος του TikTok είναι επίσης εκπληκτικός για εξειδικευμένα και συγκεκριμένα προϊόντα, καθώς επιμελείται τη ροή σας με βάση τα ενδιαφέροντά σας. Κάνει τη δουλειά σας να βρίσκετε νέους οπαδούς ευκολότερη — ο αλγόριθμος θα ωθήσει το περιεχόμενό σας στις ροές του πιθανού κοινού σας.

Επιπλέον, το TikTok κυκλοφόρησε πρόσφατα νέους τρόπους διαφήμισης στην εφαρμογή, δίνοντας στις επωνυμίες περισσότερες ευκαιρίες να προσελκύσουν πελάτες.

4. Twitter
Σύμφωνα με το Hubspot, το Twitter είναι πηγή ανακαλύψεων προϊόντων για πολλούς ανθρώπους.

Λόγω της γρήγορης φύσης του και της ικανότητάς του να συνδέεται ουσιαστικά με οποιονδήποτε, είναι το τέλειο μέρος για να ζητήσετε συστάσεις. Το SproutSocial δείχνει ότι το 53% των καταναλωτών προτείνει επιχειρήσεις ή προϊόντα σε tweets, ενώ ένα επιπλέον 48% ακολουθεί για να αγοράσει αυτά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες.

5. YouTube
Υπάρχει μια συζήτηση για το εάν το YouTube είναι στην πραγματικότητα μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων ή περισσότερο μια πλατφόρμα ροής ή μια πλατφόρμα περιεχομένου. Ωστόσο, είναι μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες εκεί έξω.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν κριτικές προϊόντων στην πλατφόρμα. Λάβετε υπόψη ότι το 80% των ατόμων που δήλωσαν ότι παρακολούθησαν ένα βίντεο YouTube που σχετίζεται με ένα προϊόν που θέλουν να αγοράσουν είπαν ότι το έκαναν στην αρχή της διαδικασίας αγοράς τους.

Εάν είστε έτοιμοι να αφιερώσετε τον χρόνο σας στη δημιουργία περιεχομένου για το YouTube, μπορεί να έχει μια πολύ ικανοποιητική απόδοση.

 

Συμπεράσματα

Όπως βλέπετε, τα δεδομένα και η καθημερινή μας εμπειρία στο Διαδίκτυο δείχνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς. Ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις αποφάσεις αγοράς των πελατών μπορεί να εξηγηθεί από πολλούς παράγοντες: την κοινωνική απόδειξη, τη διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τη διαθεσιμότητα διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων.

Ωστόσο, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κάνετε την επωνυμία σας να ξεχωρίζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εστίαση στη σωστή πλατφόρμα, η δημιουργία δημιουργικών καμπανιών μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους σας.